Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 37 posiedzeniu w dniu 18 czerwca 2004 roku

Komisja realizowała następujący porządek:
1.
Przyjęcie porządku dziennego.

2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

3.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie podjęcie uchwał w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej /druk nr 297, 297A/

4.
Zaopiniowanie wniosku Prezydenta w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok /druk nr 298, 298A/.

5.
Sprawy różne.


Ad. 1

Komisja nie zgłosiła uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia i przyjęła go jednogłośnie.

Ad. 2

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła wniosek Prezydenta w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z drukiem nr 297, 297A.

Pani Przewodnicząca Komisji zabierając głos w dyskusji poprosiła o wyjaśnienie, co jest przyczyną, że zwiększa się zakres inwestycji aż o 50% w stosunku do przyjętego pierwotnie planu?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że z posiadanych informacji wynika, iż Burmistrz Miastkowa zwiększył teren na wysypisko.

Pan Maciej Głaz uzupełniając wypowiedź Pani Skarbnik dodał, że niecka poprzednia była budowana w 2001 roku. W chwili obecnej obowiązują inne zasady wykonania. Dodał, że z wnioskiem wystąpiło MPGKiM po to, by można było składować azbest, co jest w chwili obecnej zadaniem własnym gminy, a na terenie całego województwa podlaskiego takiego składowiska nie ma. Przedsiębiorstwo liczy na to, iż to poszerzone składowisko przyniesie konkretne zyski dla miasta i przedsiębiorstwa. To również podraża tą inwestycje, ma jednak wątpliwości, czy aż o 50%. Inną kwestię powodującą wzrost inwestycji są zastosowane urządzenia zgodnie z rozporządzeniem MOŚ. Kwestia następną jest to, iż składowisko jest planowane inaczej, śmieci będą bowiem składowane w górę, a więc rekultywacja będzie musiała być przeprowadzana na bieżąco.

Pan Ryszard Matuszewski zabierając głos w dyskusji prosi o wyjaśnienie, czy istnieje potrzeba wykonania składowiska azbestu.

Pan Jerzy Brodziuk zabierając głos w dyskusji ma wątpliwości co do tego, że ustawa narzuciła gminie zabezpieczenie składowiska azbestu. Jeżeli więcej azbestu jest na wsiach i tam jest problem, to czy składowisko musi robić miasto?

Pan Maciej Głaz wyjaśnił, że na terenie miasta jest jeszcze dużo pokryć z azbestu. Ponadto uważa, że składowanie azbestu, to konkretne środki dla budżetu miasta. Dodał, że już w chwili obecnej firmy prywatne zgłaszają się i są zainteresowane składowaniem azbestu.

Pan Jan Chojnowski zabierając głos w dyskusji wyjaśnił, że posiada uprawnienia do zdejmowania azbestu, a więc to robi i sprzedaje, i są to duże pieniądze. Uważa więc, ze jeżeli miasto będzie posiadało składowisko, to na tym zarobi.

Kończąc dyskusje Przewodnicząca poddała pod glosowanie wniosek Prezydenta.
Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za, przy 0 przeciwnych i 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała wniosek Prezydenta w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z WFOŚiGW.

Ad.3

Wniosek Prezydenta w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok zgodnie z drukami 298, 298A przedstawiła Pani Skarbnik. Uzupełniając wniosek przedstawiła dwie autopoprawki polegające na zmianie zakresu zadań, bez zmiany wysokości środków w SP nr 7 oraz zmiany nazw zadań zgodnie ze złożonymi wnioskami o środki z UE są to zadania: Dz. 801 modernizacja zespołu budynków PG nr 1 w Dz. 926 zadanie budowa zespołu terenowych obiektów sportowych na oś. Konstytucji 3 Maja.

Pan Ryszard Matuszewski zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie, jaki wpływ na realizację będzie miało wycofanie się Urzędu Marszałkowskiego z realizowania w tym roku inwestycji na stadionie i obiektów na Oś. Konstytucji 3 Maja.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że przypadku Oś. Konstytucji, to pozostał wkład ŁSM w wysokości 544 tys. zł, środki miasta w wysokości 250 tys. i województwa 150 tys. zostają zdjęte. Jest to jeszcze duży wkład do przerobienia. Jeżeli zaś chodzi o stadion, to pozostają środki miejskie w wysokości 250 tys. i w tym zakresie inwestycja będzie realizowana. Dodała, że zdjęte środki z oś. Konstytucji zostały przeznaczone na zabezpieczenie wysypiska śmieci.

Pan Ryszard Matuszewski zabierając ponownie głos zwrócił uwagę, że w stosunku do pierwotnie przyjętego budżetu nastąpiły już duże zmiany, a minęło dopiero 3 miesiące od jego uchwalenia. Zastanawia się więc, czy wcześniej nie wiedziano o tym, że będą tak duże środki potrzebne na wysypisko śmieci, czy nie można było tego przewidzieć.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że do planu przyjęto wysokość wydatków poniesionych wcześniej. Po opracowaniu projektu przedstawiono taką kwotę i aby można było ogłosić przetarg należy zabezpieczyć tę kwotę. Być może w przetargu będzie mniejsza kwota, wówczas środki wrócą na wcześniejsze zadania.

Pani Alicja Konopka zabierając glos w dyskusji poprosiła o wyjaśnienie, co ze szkołami, w których ciekną dachy.

Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że osobiście woził wnioski do ministerstwa Edukacji o środki z 1% rezerwy i nawet jest akceptacja, że środki te będą. Decyzje miały zapaść 15 czerwca.

Pani Skarbnik dodała, że 7 lipca jest planowana sesja i jest szansa na przyjęcie tego w zmianach. Odpowiadając na zapytanie, czemu są zdejmowane środki z ul. Krętej wyjaśniła, że są to środki na zapewnienie przetargu na Medyku. Jeżeli przetarg zostanie rozstrzygnięty, środki powrócą na to zadanie.

Pani Przewodnicząca kontynuując wypowiedź poprosiła o wyjaśnienie, gdzie z zginęła ul. Ks. Anny – Dz.616.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to bieżące utrzymanie, a więc będą wykonywane, zgodnie z decyzją Rady w ramach wydatków bieżącego utrzymania. Następnie przytoczono zapisy z protokołu z obrad sesji oraz treść wniosku radnego Szponarskiego. Następnie podkreśliła, że będzie to realizowane z bieżącego utrzymania.

W dalszej dyskusji radny Ryszard Matuszewski zwrócił uwagę, że modernizowany już odcinek Al. Legionów po okresie zimy na skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego nawierzchnia nie jest gładka, jest chropowata. Ma więc wątpliwości, czy została ona dobrze położona. Są tam wgłębienia i ma wątpliwości, czy tak być powinno. Prosi, by Prezydent zajął się tym problemem.

Pan Zenon Piechociński zabierając glos zwrócił uwagę, że na jego osiedlu obok siebie są dwie studzienki między którymi jest dołek, w którym zbiera się woda i taka sytuacja jest od lat. Znajduje się to na ul. Wojska Polskiego, w okolicy wjazdu do przedszkola nr 6.

Pan Prezydent Choiński przyjął oba wnioski i zobowiązał się, że przekaże je w poniedziałek Prezydentowi Sroczyńskiemu.

Kończąc dyskusję Komisja proponowane zmiany w budżecie zaopiniowała pozytywnie 7 głosami za, jednogłośnie.

Ad. 4
W sprawach różnych Przewodnicząca poruszyła problem udziału radnych w szkoleniach.

Pan Zenon Piechociński zaproponował, by zorganizować szkolenie na miejscu, wówczas skorzysta z niego większa ilość radnych i zainteresowanych, a będzie o wiele tańszy.

Pan Prezydent Choiński wyjaśnił, że jest mu potrzeby w Wydziale Oświaty etat osoby, która by pisała wnioski o fundusze.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 1 lip 2004 09:26
  • Data opublikowania: wtorek, 6 lip 2004 08:04
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 09:06
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej