Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 13 posiedzeniu w dniu 10 grudnia 2015 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

 

  1. Przyjęcie protokołu nr 12/15 z dnia 19 listopada 2015 roku
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia dyżurów aptek w mieście Łomża w okresie od 01 stycznia do 30 czerwca 2016 roku – druk nr 246, 246A
  3. Informacja dotycząca form pomocy świątecznej dla dzieci z rodzin ubogich w okresie Świąt Bożego Narodzenia 2015 – druk nr 244
  4. Analiza i zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2016 rok wraz z dwoma autopoprawkami Prezydenta Miasta – druk nr 239, 239/1 i 239/2
  5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 256, 256A
  6. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 27/VII/15 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 marca 2015r. zmienioną uchwałą nr 77/XIII/15 z dnia 26 sierpnia 2015r. w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych – druk nr 255, 255A.
  7. Przyjęcie Planu Pracy Komisji oraz zgłoszenie propozycji tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej na 2016 rok
  8. Sprawy różne i wolne wnioski

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 12/15 z dnia 19 listopada 2015 roku

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 12/15 z ostatniego posiedzenia. Komisja protokół przyjęła.

 

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia dyżurów aptek w mieście Łomża w okresie od 01 stycznia do 30 czerwca 2016 roku – druk nr 246, 246A

 

            Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Pani Janina Picewicz-Znosko – Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia, zgodnie z drukiem nr 246, 246 A – w załączeniu do protokołu.

            Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały.

            W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie – 10 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 3

Informacja dotycząca form pomocy świątecznej dla dzieci z rodzin ubogich w okresie Świąt Bożego Narodzenia 2015 – druk nr 244

 

            Informację w powyższej sprawę przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS, zgodnie z drukiem nr 244 – w załączeniu do protokołu.

            Radny Łukasz Kacprowski zwrócił się do Dyrektora MOPS z zapytaniem czy nie można części środków przeznaczonych na pomoc świąteczną w formie paczek i zapomóg zamienić na prezenty w innej formie, np., karnety na zajęcia sportowe do wykorzystania właśnie w okresie świątecznym. Uważa, że lepszym rozwiązaniem dla zdrowia dzieci w dobie komputerów jest zaoferowanie im np. zajęć sportowych niż wręczanie słodyczy. Dodał, że nie jest za nie dawaniem dzieciom paczek, ale uważa, że ich urozmaicenie, ubogacenie o zajęcia sportowe byłoby lepszym rozwiązaniem, rozwiązaniem, które podniosłoby wskaźnik zdrowia dzieci.

            Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że taka możliwość istnieje, jednak zna dokładnie środowisko i wie, że tego typu świadczenia w formie np. karnetu na basen nie będzie cieszyła się zainteresowaniem. Dodał, że organizowanie zajęć na basenie np. tylko dla dzieci z rodzin korzystających z pomocy społecznej nie jest dobrym rozwiązaniem, a tylko dla tych dzieci pomoc świąteczna jest realizowana. Tego typu zajęcia, podobnie jak kolonie czy obozy organizowane w czasie wakacji czy ferii zimowych organizować należałoby dla dzieci ze wszystkich środowisk, nie tylko najbiedniejszych.

            Radny Dariusz Domasiewicz poprosił o wyjaśnienie na jakiej zasadzie odbywa się zakup paczek dla dzieci.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że wszystkie zakupy MOPS realizuje w formie przetargu. MOPS ustala zapotrzebowanie na określone produkty /paczkę/, ogłasza na to przetarg i firma, która zaproponuje najniższą cenę paczki, wygrywa przetarg.

Radna Edyta Śledziewska zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że również uważa, że większość rodzin oczekuje na paczki, że np. karnetami na basen byłoby bardzo nikłe zapotrzebowanie. Dodała, że w czasie ferii zimowych i wakacji letnich można zorganizować coś na kształt półkolonii z możliwością dożywiania dzieci. Uważa, że taka forma pomocy dzieciom z rodzin najbiedniejszych byłaby najbardziej zasadna.

            Następnie radna Bogumiła Olbryś przekazała Komisji podziękowania i życzenia świąteczno-noworoczne od dzieci i dyrekcji Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, gdzie przed posiedzeniem uczestniczyła w jasełkach. Uczestnicy spotkania poprosili ją o przekazanie komisji życzeń i podziękowań za pomoc i dotychczasową współpracę.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie nie zgłoszono.

Komisja informację przyjęła.

 

Ad. 4

Analiza i zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2016 rok wraz z dwoma autopoprawkami Prezydenta Miasta – druk nr 239, 239/1 i 239/2

 

Projekt budżetu miasta na rok 2016 wraz z dwoma autopoprawkami Prezydenta Miasta w działach merytorycznie podległych Komisji przedstawiła Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukami nr 239, 239/1 i 239/2 – w załączeniu do protokołu.

            Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie przyczyn zmniejszenia kwot w rozdziale zapisu w rozdziale 85213 „składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia społeczne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej” oraz w rozdziale 85216 „zasiłki stałe”.

Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że zmniejszona została ogólna pula środków na wszystkie jednostki. Konkretnie jakie kwoty, na jakie zadania zostały zapisane, gdzie środków jest mniej, gdzie więcej, a gdzie na poziomie roku 2015, to o tym już jednostki decydowały same. Tak jednostki muszą pracować, żeby w zaplanowanych kwotach się zmieścić.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że jak wspomniała Skarbnik Miasta musiał budżet zmniejszony rozplanować na wszystkie zadania. Wszystkich wydatków przewidzieć się nie da. Jeśli w ciągu roku okaże się że środków jest za mało, będzie wnioskował do Prezydenta Miasta o ich zwiększenie.

            Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska stwierdziła, że Dyrektor Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej przekazał swoje zadowolenie i podziękowania dla Prezydenta Miasta za ujęcie w projekcie budżetu na rok 2016 kwoty 60tys.zł na zakup samochodu na potrzeby placówki. Podziękowania prosił także przekazać wszystkim członkom Komisji Rodziny, Pomocy Społecznej i Zdrowia, która wniosek placówki poparła i skierowała go z prośbą o realizację do Prezydenta Miasta.

Więcej uwag i zapytań w tym punkcie obrad nie zgłoszono.

W wyniku głosowania Komisja 10 głosami za - jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu miasta na rok 2016 wraz z dwoma autopoprawkami Prezydenta Miasta, w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 5

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr 256, 256A

 

Wniosek Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2016 w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 256 – w załączeniu do protokołu.

Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie zapisu § 1 pkt. 1.9 rozdz. 85202 Domy pomocy społecznej oraz § 2 pkt. 1.13 Dodatki mieszkaniowe.

Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że jeżeli chodzi o dodatki mieszkaniowe to na ten cel zostały zaplanowane spore środki. Wszystkie osoby spełniające wymogi formalne dodatki otrzymały i pieniądze w związku z mniejszą niż zaplanowano ilością złożonych wniosków o dodatek mieszkaniowy zostały w kwocie 200tys.zł. Zaoszczędzone środki zostały rozdysponowane na inne zadania na które wpłynęły wnioski, że środków jest za mało /w większości na zadania oświatowe/.

Więcej uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku głosowania Komisja 10 głosami za – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 6

Przyjęcie Planu Pracy Komisji oraz zgłoszenie propozycji tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej na 2016 rok

 

            Po wnikliwej analizie i dyskusji nad przedłożonym przez Przewodniczącą obrad projektem Planu Pracy Komisji na rok 2016 Komisja jednogłośnie przyjęła następujący Plan Pracy Komisji Rodziny, Pomocy Społecznej i Zdrowia na rok 2016 /pogrubioną czcionką zaznaczono tematy na sesje Rady Miejskiej/:

 

I kwartał

  1. Informacja na temat przygotowania miasta i planowanych formach wypoczynku dzieci i młodzieży podczas ferii zimowych 2016r.
  2. Ocena realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2015 rok
  3. Sprawozdanie z zakresu realizacji zadań pomocy społecznej za 2015r. Ocena funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2015r.
  4. Ocena funkcjonowania Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2015r.
  5. Ocena funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej za 2015r.

 

II kwartał

  1. Informacja z realizacji zadań z zakresu polityki społecznej za 2015 rok

a)    informacja o stanie przygotowań do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży

b)    informacja dot. zabezpieczenia różnych form wypoczynku oraz dożywiania dzieci i młodzieży z rodzin ubogich w okresie wakacji

  1. Informacja dot. zabezpieczenia pomocy szkolnych na nowy rok szkolny 2015-2016 dla dzieci i młodzieży z rodzin ubogich
  2. Informacja o aktualnej sytuacji na rynku pracy w mieście oraz działaniach podejmowanych przez miasto i Urząd Pracy w zakresie przeciwdziałania bezrobociu. Bezrobocie wśród osób młodych i osób niepełnosprawnych na terenie miasta
  3. Ocena realizacji strategii rozwiązywania problemów społecznych miasta Łomża za 2015r.
  4. Informacja o stanie sanitarnym miasta
  5. Informacja o funkcjonowaniu żłobków i przedszkoli z uwzględnieniem prognoz demograficznych
  6. Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2015 rok
  7. Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej

III kwartał

  1. Ocena realizacji Miejskiego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych za 2015 rok
  2. Ocena realizacji budżetu miasta za I półrocze 2016 roku
  3. Informacja na temat funkcjonowania Centrum Pieczy Zastępczej w Łomży za 2015 rok
  4. Informacja dotycząca przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Analiza kontroli przeprowadzonych przez Miejską Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w I półroczu 2016 roku
  5. Opieka medyczna w szkołach - stan zdrowia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym
  6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2017 rok

IV kwartał

  1. Informacja na temat funkcjonowania noclegowni dla bezdomnych w okresie zimowym oraz na temat pracy Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Łomży
  2. Analiza projektu budżetu miasta na 2017 rok
  3. Informacja dotycząca form pomocy świątecznej dla dzieci z rodzin ubogich
  4. Zaopiniowanie ŁPPIRPA oraz Patologii Społecznej na 2017 rok
  5. Informacja na temat mieszkalnictwa socjalnego - stan aktualny i perspektywy, budowa budynku komunalnego

 

Ad. 7

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 27/VII/15 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 marca 2015r. zmienioną uchwałą nr 77/XIII/15 z dnia 26 sierpnia 2015r. w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych – druk nr 255, 255A.

 

Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS, zgodnie z drukiem nr 255 – w załączeniu do protokołu.

            Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały.

            W wyniku głosowania Komisja 10 głosami za – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 8

Sprawy różne i wolne wnioski

 

Komisja nie zgłosiła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 29 gru 2015 10:55
  • Data opublikowania: wtorek, 29 gru 2015 10:58
  • Data edycji: środa, 4 sty 2017 11:29
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej