Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 6 posiedzeniu w dniu 20 maja 2015 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

  1. Przyjęcie protokołu nr 5/15 z ostatniego posiedzenia Komisji
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr105, 105A
  3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia dyżurów aptek w mieście Łomża w II półroczu 2015 roku - druk nr 103, 103A
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu osłonowego w zakresie pomocy finansowej na zakup leków dla mieszkańców Miasta Łomża - druk nr 95, 95A
  5. Ocena zasobów pomocy społecznej wraz z rekomendacją opracowaną w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej - druk nr 96
  6. Informacja z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2010 roku” za rok 2014 – druk nr 100
  7. Sprawy różne i wolne wnioski

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 5/15 z ostatniego posiedzenia Komisji

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 5/15 z ostatniego posiedzenia. Komisja protokół przyjęła przez aklamację.

 

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2015 – druk nr105, 105A

 

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 105 – w załączeniu do protokołu.

            Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie zapisu § 1 pkt. 1.3, tj. czy osoby, którym za realizację projektu zostaną wypłacone nagrody otrzymywały za tę pracę także wynagrodzenie.

            Pani Elżbieta Parzych – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że jest to dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie projektu.

            Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie – 8 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2014 w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia dyżurów aptek w mieście Łomża w II półroczu 2015 roku - druk nr 103, 103A

 

Komisja nie wniosła uwag i zapytań do projektu w/w uchwały.

W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie – 8 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu osłonowego w zakresie pomocy finansowej na zakup leków dla mieszkańców Miasta Łomża- druk nr 95, 95A

 

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS, zgodnie z drukiem nr 95 – w załączeniu do protokołu.

            Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie czy MOPS ma zabezpieczone środki na realizację w/w uchwały.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że w związku z trudną sytuacją finansową miasta wydzielił z zasiłków celowych kwotę 20tys.zł. Z tej kwoty będzie finansowana pomoc na zakup leków dla mieszkańców miasta Łomża przez okres 7 miesięcy, tj. od 1 czerwca do 31 grudnia br. Przy tworzeniu budżetu na rok 2016 znany będzie mniej więcej całkowity koszt roczny w/w zadania i o taką kwotę będzie wnioskował o zwiększenie budżetu MOPS.

Radna Anna Godlewska poprosiła o wyjaśnienie zapisu rozdziału II pkt. 5 ppkt. b „dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 200% kryterium dochodowego, tj. jakie są to konkretnie kwoty.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że w przypadku osób samotnie gospodarujących jest to kwota 912zł, a dla osób w rodzinie jest to kwota 1084zł. Dodał, że wg obecnie obowiązujących przepisów może przyznać pomoc dla osoby samotnej wówczas, gdy jej dochód nie przekracza 456zł, a dla osób w gospodarstwie domowym, gdy dochód na osobę nie przekracza 542zł. Omawiany projekt uchwały da możliwość otrzymania pomocy finansowej na leki przy podwójnej wielkości dochodu na osobę niż dotychczas Jest więc bardzo korzystny, bo wielu mieszkańców miasta będzie mogło z tego rodzaju świadczenia skorzystać, nie tylko dotychczasowych świadczeniobiorców MOPS.

Radny Dariusz Domasiewicz poprosił o wyjaśnienie kto ustala, jaka jest maksymalna stawka dofinansowania leków oraz czy jest możliwość jej podwyższenia.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że to Prezydent Miasta wnioskuje o 200% stawkę. W każdej chwili istnieje możliwość podjęcia uchwały w sprawie zmiany stawki. Dodał, że na koniec roku MOPS będzie miał dane dot. ilości wykorzystanych środków na to zadanie oraz potrzeb w tym zakresie i jeśli zajdzie potrzeba będzie można podjąć uchwałę zmieniającą, podwyższającą czy zmniejszającą obowiązujące stawki.

            Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła.

            W wyniku głosowania komisja 8 głosami za – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 5

Ocena zasobów pomocy społecznej wraz z rekomendacją opracowaną w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej- druk nr 96

 

            Przewodnicząca obrad – radna Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie zapisu na str. 18 „zasiłek dla opiekuna”, tj. bardzo zróżnicowanej ilości tego zasiłku wypłacanego przez samorząd w różnych latach.

            Pani Beata Jagielak – Zastępca Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia wyjaśniła, że jest to tzw. zasiłek wygasający. Realizuje on wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 2013 roku. Wcześniej zasiłek ten nie był wypłacany, nie ma też możliwości składania nowych wniosków. Jest to zasiłek przyznany w związku z opieką nad osobami starszymi ale tylko tym, którym odebrane zostało świadczenie pielęgnacyjne. Zasiłek ten nie jest uzależniony od dochodu świadczeniobiorcy i wynosi 520zł. W 2015 roku płacone były wyrównania tym osobom, tj. od lipca 2013 roku, cały 2014 rok i bieżąca należność za rok 2015, stąd różna ilość świadczeń i różna wielkość wypłat w różnych latach.

            Więcej uwag i zapytań w tym punkcie obrad nie zgłoszono.

            W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie – 8 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Ad. 6

Informacja z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2010 roku” za rok 2014 – druk nr 100

 

            Komisja nie wniosła uwag i zapytań do w/w informacji.

            W wyniku głosowania komisja informację przyjęła jednogłośnie – 8 głosami za.

 

 

Ad. 7

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

Komisja nie zgłosiła żadnych spraw i wniosków w tym punkcie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                            

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 18 cze 2015 08:56
  • Data opublikowania: czwartek, 18 cze 2015 09:06
  • Data edycji: środa, 4 sty 2017 11:27
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej