Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zgłoszenie budowy lub robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarki Przestrzennej, Oddział Urbanistyki i Architektury, pok.204, tel. 215-68-14 do 17.

Wymagane dokumenty

Zgłoszenie, w którym należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia.
Do zgłoszenia należy dołączyć:
1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
2. Mapę zasadniczą w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją planowanego zamierzenia.
3. Niezbędne szkice i rysunki wraz z częścią opisową, obrazujące zamierzenie inwestycyjne.
4. Pozwolenia, opinie i uzgodnienia, wymagane odrębnymi przepisami szczególnymi.

Gdzie odebrać formularze:

Urząd Miejski w Łomży, Stary Rynek 14, tel. 215-67-36, 215-67-37, Biuro Obsługi Klienta.
Formularz wniosku zgłoszenia budowy, opracowany w celu ułatwienia załatwienia sprawy, można otrzymać w Biurze Obsługi Klienta.
Formularz jest również dostępny na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Łomży – www.um.lomza.pl.

Opłaty:

Zgłoszenie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 0,50 zł., z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego.
Wysokość opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2000r. Nr 86, poz. 960) zmieniona ustawą z dnia 24 lipca 2002r. – o zmianie ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2002r. Nr 135, poz.1143 z późniejszymi zmianami).
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Łomży na parterze w starej części Ratusza, lub na konto: Urząd Miejski w Łomży, ul. Stary Rynek 14 BPH PBK S.A. O/ Łomża 72 106000760000411340000036.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Do wykonania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu. W razie konieczności uzupełnienia zgłoszenia, właściwy organ nakłada, w drodze postanowienia, na zgłaszającego obowiązek uzupełnienia w określonym terminie brakujących dokumentów, a w przypadku ich nie uzupełnienia – wnosi sprzeciw w drodze decyzji.

Tryb odwoławczy:

Sprzeciw następuje w formie decyzji administracyjnej, od której stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł., a każdy załącznik 0,50 zł; z wyłączeniem spraw budownictwa mieszkaniowego. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży.

Inne wskazówki, uwagi:

Właściwy organ może nałożyć w drodze decyzji obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych, jeżeli ich realizacja może naruszyć ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub spowodować:
1. zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia,
2. pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków,
3. pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych, wprowadzenie, utrwalenie bądź zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.

Podstawa prawna:

Art. 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz.2016).

Data sporządzenia

wtorek, 21 paź 2003 10:00

Data zatwierdzenia

wtorek, 21 paź 2003 10:23
  • Data dodania: wtorek, 21 paź 2003 10:00
  • Data upublicznienia: wtorek, 21 paź 2003 10:23
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 4 sie 2009 10:01
  • Opublikował(a): Andrzej Zajkowski
  • Zaakceptował(a): Andrzej Zajkowski
  • Artykuł był czytany: 7555 razy
  • Ilość edycji: 2
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej