Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Zezwolenie na urządzenie zjazdu z ulicy

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, 106,
Telefon: 086 215-67-91, fax. 086 215 67 06
Dokumenty można złożyć w kancelarii Urzędu w holu Ratusza na parterze, po prawej stronie do jego wejścia lub przesłać pocztą

Wymagane dokumenty

Podanie powinno zawierać następujące informacje:
1. imię i nazwisko oraz adres Wnioskodawcy,
2. nazwę ulicy, nr geodezyjny działki na którą ma prowadzić zjazd;
3. informacja o sposobie użytkowania działki i o celu, któremu ma służyć zjazd,
4. oświadczenie o stosunku prawnym Wnioskodawcy do działki (nieruchomości, pól uprawnych) na którą ma prowadzić zjazd z ulicy (drogi) (właściciel, dzierżawca, itp.) lub kopia dokumentu potwierdzająca tytuł prawny do nieruchomości

Załączniki:
1. informacja o zgodności zagospodarowania nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (np. decyzja o warunkach zagospodarowania i zabudowy terenu) - wymóg ten dotyczy działek, na których planuje się budowę lub przebudowę obiektów budowlanych.
2. mapa w skali 1:500 z informacją o zagospodarowaniu działek sąsiednich;
3. projekt zagospodarowania działki - w przypadku zmiany jej zagospodarowania, jak w pkt.1.

Gdzie odebrać formularze:

Sprawę rozpatruje się na podstawie podania lub wniosku, który można otrzymać w Urzędzie Miejskim, pok. 103, lub pobrać ze strony internetowej - link na dole strony.

Opłaty:

Opłata skarbowa jest pobierana za zezwolenia na urządzenie zjazdu nie związanego z zabudową mieszkaniową. Wysokość opłaty skarbowej za wydanie decyzji wynosi 82 zł.

W przypadku zabudowy mieszkaniowej zezwolenie jest wydawane bez opłat.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

sprawy rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, zgodnie z Ustawą Kodeks Postępowania Administracyjnego z 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, art. 35 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży ul. Nowa 2, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łomży, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołania można złożyc w kancelarii Urzędu na parterze lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego.

Inne wskazówki, uwagi:

Opłatę skarbową można wnieść w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto Urzędu podane w decyzji - zezwoleniu na zajęcie pasa drogowego.
Podanie numeru telefonu kontaktowego we wniosku przyspieszy termin załatwienia sprawy,

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 art. 19 ust. 1 i 5, art. 29 ust. 1 i 3, art. 36, art. 39, art. 42 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kpa (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Przemysław Chełstowski

Zatwierdził

Przemysław Chełstowski

Data sporządzenia

piątek, 25 kwi 2003 13:18

Data zatwierdzenia

piątek, 25 kwi 2003 13:25

Pliki do pobrania:

  • Data dodania: piątek, 25 kwi 2003 13:18
  • Data upublicznienia: piątek, 25 kwi 2003 13:25
  • Opublikował(a): Karwowski Andrzej
  • Zaakceptował(a):
  • Artykuł był czytany: 4825 razy
  • Ilość edycji: 7
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej