Rozwiązanie i likwidacja stowarzyszenia zwykłego
Miejsce załatwienia sprawy
Centrum Obsługi Mieszkańców, parter, stanowisko nr 8
tel. 86- 215-67-46
tel. 86- 215-67-46
Wymagane dokumenty
1) Zawiadomienie o wszczęciu postępowania likwidacyjnego;
2) Protokół z Zebrania Członków wraz z uchwałą o rozwiązaniu stowarzyszenia, wyznaczeniu likwidatora i przeznaczeniu majątku pozostałego po likwidacji stowarzyszenia;
3) Lista obecności.
Po zakończeniu postępowania likwidacyjnego:
1) Zawiadomienie o zakończeniu likwidacji stowarzyszenia zwykłego.
2) Protokół z Zebrania Członków wraz z uchwałą o rozwiązaniu stowarzyszenia, wyznaczeniu likwidatora i przeznaczeniu majątku pozostałego po likwidacji stowarzyszenia;
3) Lista obecności.
Po zakończeniu postępowania likwidacyjnego:
1) Zawiadomienie o zakończeniu likwidacji stowarzyszenia zwykłego.
Gdzie odebrać formularze:
Brak ustalonego wzoru formularza.
Opłaty:
Brak opłat
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Organ nadzorujący dokonuje wpisu o wykreśleniu z ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku. Jeżeli wniosek zawiera braki, organ wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Tryb odwoławczy:
W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu o wykreśleniu z ewidencji, osobom pełniącym funkcję likwidatora przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
Inne wskazówki, uwagi:
Rozwiązanie stowarzyszenia zwykłego na postawie własnej uchwały wymaga podjęcia przez Zebranie Członków stosownej uchwały w sposób zgodny z zapisami regulaminu. Przebieg zebrania należy udokumentować sporządzając protokół z zebrania oraz listę obecności członków na zebraniu. Uchwała powinna określać datę rozwiązania, dane likwidatora/likwidatorów oraz przeznaczenie majątku zlikwidowanego stowarzyszenia. W przypadku braku podjęcia uchwały o wyborze likwidatora, likwidatorami są członkowie zarządu lub przedstawiciel stowarzyszenia.
Likwidator:
1. Zawiadamia Prezydenta Miasta Łomża o wszczęciu postępowania likwidacyjnego,
2. Podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia,
3. Sporządza sprawozdanie z likwidacji,
4. Po zakończeniu czynności likwidacyjnych składa do Prezydenta Miasta Łomża wniosek o wykreślenie stowarzyszenia wraz ze sprawozdaniem z przeprowadzonej likwidacji.
Po zakończeniu likwidacji stowarzyszenia i otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wpis likwidator informuje właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny.
W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Likwidator:
1. Zawiadamia Prezydenta Miasta Łomża o wszczęciu postępowania likwidacyjnego,
2. Podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia,
3. Sporządza sprawozdanie z likwidacji,
4. Po zakończeniu czynności likwidacyjnych składa do Prezydenta Miasta Łomża wniosek o wykreślenie stowarzyszenia wraz ze sprawozdaniem z przeprowadzonej likwidacji.
Po zakończeniu likwidacji stowarzyszenia i otrzymaniu dokumentu potwierdzającego wpis likwidator informuje właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny.
W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach.
Opracował
Łukasz Suprowicz
Zatwierdził
Łukasz Suprowicz
Data sporządzenia
czwartek, 22 lut 2024 13:45
Data zatwierdzenia
czwartek, 22 lut 2024 14:18