Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Ewidencja zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - pokój nr 103, 104
tel. 86 215 67 94 ; tel. 86 215 67 83

Wymagane dokumenty

Zgodnie z art. 6 ust. 5a i 5aa ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469), Prezydent Miasta Łomży zobowiązany jest do przeprowadzania co najmniej raz na dwa lata kontroli:
1. posiadania przez właścicieli nieruchomości umów z przedsiębiorstwem posiadającym zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni transportu ścieków i transport nieczystości ciekłych,
2. dowody uiszczania opłat za te usługi.
Dodatkowo należy złożyć Oświadczenie o sposobie pozbywania się nieczystości ciekłych z posesji do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) lub przydomowych oczyszczalni ścieków (POŚ). – załącznik poniżej

Gdzie odebrać formularze:

-w załączniku
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - pokój nr 103, 104

Opłaty:

brak

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

po rozpoczęciu użytkowania

Inne wskazówki, uwagi:

Osoby które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników z przydomowych oczyszczalni ścieków powinny to uczynić niezwłocznie. Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność opróżniania zbiorników bezodpływowych i odpowiadać ilości pobranej w analogicznym okresie wody.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy pamiętać o obowiązku pozbywania się osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków), co musi zostać również odpowiednio udokumentowane, tj. poprzez podpisanie umowy na wywóz osadów ściekowych oraz posiadanie dowodów uiszczania opłaty za w/w usługę.
Sposób złożenia oświadczenia wraz z załącznikami:
• Urząd Miejski w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, w Kancelarii Głównej na parterze,
• Pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża,
• Za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym albo podpisem zaufanym.

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 1469),
• Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn. zm.),
• Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.).
oraz następujące uchwały Rady Miejskiej Łomży w sprawie utrzymania porządku i czystości w mieście:
• Uchwała Rady Miejskiej Łomży nr 241/XXIV/20 z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Łomża.
• Uchwała Rady Miejskiej Łomży nr 412/XLIV/21 z dnia 29 września 2021 r. w sprawie zmiany Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Łomża.

Data sporządzenia

piątek, 8 wrz 2023 11:26

Data zatwierdzenia

piątek, 8 wrz 2023 11:37
  • Data dodania: piątek, 8 wrz 2023 11:26
  • Data upublicznienia: piątek, 8 wrz 2023 11:37
  • Opublikował(a): Borawska Maria
  • Zaakceptował(a): Borawska Maria
  • Artykuł był czytany: 209 razy
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej