Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Nadanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów

Miejsce załatwienia sprawy

Centrum Obsługi Mieszkańców, parter, tel. 86-215-67-40, 86-215-67-41, 86-215-67-42, 86-215-67-43,

Wymagane dokumenty

1. wniosek o nadanie numeru PESEL oraz dokumenty potwierdzające dane zamieszczone we wniosku (np. paszport, akty stanu cywilnego itp.);
2. oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

Gdzie odebrać formularze:

Centrum Obsługi Mieszkańców, parter Urzędu Miejskiego w Łomży.

Opłaty:

1. Nadanie numeru PESEL nie podlega opłacie;
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Bez zbędnej zwłoki.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Inne wskazówki, uwagi:

Wniosek o nadanie numeru PESEL osoba, która jest obowiązana do posiadania numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów (innych niż przepisy ustawy o ewidencji ludności), składa na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy.
Wnioskodawca obowiązany jest wskazać konkretny przepis prawa, na podstawie, którego jest on zobowiązany do posiadania numeru PESEL.

W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL ;
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.


Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Kierownik Oddziału Ewidencji Ludności COM Łukasz Suprowicz

Zatwierdził

Kierownik Oddziału Ewidencji Ludności COM Łukasz Suprowicz

Data sporządzenia

środa, 16 lut 2022 08:50

Data zatwierdzenia

środa, 16 lut 2022 09:14
  • Data dodania: środa, 16 lut 2022 08:50
  • Data upublicznienia: środa, 16 lut 2022 09:14
  • Opublikował(a): Suprowicz Łukasz
  • Zaakceptował(a): Suprowicz Łukasz
  • Artykuł był czytany: 687 razy
  • Ilość edycji: 1
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej