Nadanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów
Miejsce załatwienia sprawy
Centrum Obsługi Mieszkańców, parter, tel. 86-215-67-40, 86-215-67-41, 86-215-67-42, 86-215-67-43,
Wymagane dokumenty
1. wniosek o nadanie numeru PESEL oraz dokumenty potwierdzające dane zamieszczone we wniosku (np. paszport, akty stanu cywilnego itp.);
2. oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
2. oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
Gdzie odebrać formularze:
Centrum Obsługi Mieszkańców, parter Urzędu Miejskiego w Łomży.
Opłaty:
1. Nadanie numeru PESEL nie podlega opłacie;
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.
2.Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnym (np. rodzicom, dziadkom), zstępnym (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Inne wskazówki, uwagi:
Wniosek o nadanie numeru PESEL osoba, która jest obowiązana do posiadania numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów (innych niż przepisy ustawy o ewidencji ludności), składa na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy.
Wnioskodawca obowiązany jest wskazać konkretny przepis prawa, na podstawie, którego jest on zobowiązany do posiadania numeru PESEL.
W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Wnioskodawca obowiązany jest wskazać konkretny przepis prawa, na podstawie, którego jest on zobowiązany do posiadania numeru PESEL.
W załączeniu dostępna jest klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL ;
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL ;
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Kierownik Oddziału Ewidencji Ludności COM Łukasz Suprowicz
Zatwierdził
Kierownik Oddziału Ewidencji Ludności COM Łukasz Suprowicz
Data sporządzenia
środa, 16 lut 2022 08:50
Data zatwierdzenia
środa, 16 lut 2022 09:14