WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG AKTU STANU CYWILNEGO SPORZĄDZONEGO ZA GRANICĄ
Miejsce załatwienia sprawy
Łomża, ul. Stary Rynek 14, pok. 15, parter - stara część Ratusza.
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą.
2. Oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego,
3. Dokument stwierdzający tożsamość
4. odpisy aktów stanu cywilnego niezbędne do uzupełnienia lub sprostowania aktu.
Ze względu na specyfikę rejestracji stanu cywilnego w poszczególnych państwach, wskazana jest wcześniejsza konsultacja z Kierownikiem USC.
2. Oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego,
3. Dokument stwierdzający tożsamość
4. odpisy aktów stanu cywilnego niezbędne do uzupełnienia lub sprostowania aktu.
Ze względu na specyfikę rejestracji stanu cywilnego w poszczególnych państwach, wskazana jest wcześniejsza konsultacja z Kierownikiem USC.
Gdzie odebrać formularze:
Łomża, Stary rynek 14, pok.15, parter - stara cz. Ratusza
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wydaną decyzję - 50,00zł
- za wydaną decyzję - 50,00zł
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego), a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni).
Tryb odwoławczy:
Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego), a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni).
Inne wskazówki, uwagi:
Wpisanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego dokonuje się w USC miejsca zamieszkania, lub ostatniego miejsca zamieszkania wnioskodawcy w RP.
Wnioskodawca przebywający za granicą może skorzystać z pośrednictwa polskiego konsulatu.
Osoba zamieszkała za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest obowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń (również wtedy, gdy korzysta z pośrednictwa konsulatu).
Wnioskodawca przebywający za granicą może skorzystać z pośrednictwa polskiego konsulatu.
Osoba zamieszkała za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest obowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń (również wtedy, gdy korzysta z pośrednictwa konsulatu).
Podstawa prawna:
Art. 104 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity - Dz. U. poz 1741; zm. z 2014r. poz 1888).
Opracował
Marta Biedrzycka
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Marta Biedrzycka
Zatwierdził
Marta Biedrzycka
Data sporządzenia
poniedziałek, 13 lip 2015 14:20
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 15 mar 2004 14:36