- Dzisiaj przyszedł czas, aby ogłosić, to na co Łomża i tutejszy region czekały od lat. To kolejny etap, który prowadzi do realizacji tej inwestycji – przekonywał wiceminister. Wraz z nim przybył również Krzysztof Kondraciuk, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - Sądzimy, że dzięki tej drodze Łomża "odetchnie". Ten ruch tranzytowy zostanie "wyrzucony" z centrum miasta, dzięki czemu nawierzchnia ulic nie będzie ulegała ciągłej degradacji – powiedział Kondraciuk.
W tym niewątpliwie historycznym wydarzeniu uczestniczył Prezydent Mariusz Chrzanowski, który o powstanie obwodnicy Łomży – w ramach drogi ekspresowej S61 "Via Baltica" – zabiegał od samego początku swojej prezydentury. - To jedna z kluczowych inwestycji drogowych dla naszego miasta. Cieszę się, że nabiera coraz większego tempa. Deklaracje, które złożyła w ubiegłym roku Pani Premier Beata Szydło są realizowane – mówi Prezydent. Mariusz Chrzanowski nie ma wątpliwości, że nowa droga oprócz poprawy bezpieczeństwa, na które ma wpłynąć "odciążenie" z ruchu samochodów ciężarowych ulicy Wojska Polskiego, będzie także bodźcem do dalszego rozwoju miasta i regionu.
Podpisane skierowanie na przetargi dotyczy dwóch odcinków. Pierwszy prowadzi od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód (7,2 km). Drugi zaś połączy węzeł Łomża Zachód z węzłem Kolno na długości 12,9 km. Przetarg zostanie rozstrzygniety najprawdopodobniej w maju. Budowa ponad 20-kilometrowego fragmentu "Via Baltica" zakończy się w 2021 roku. Całość będzie realizowana w systemie "Projektuj i Buduj", w oparciu o najnowsze materiały i technologie. Obwodnica Łomży pochłonie ok. 1 mld 250 mln zł.