Prezydenci spotkali się z regionalnymi przedsiębiorcami. W trakcie rozmowy każdy mógł wyrazić opinię na temat budowy tras Via Baltica i Via Carpatia oraz poprawy drogi na odcinku Białystok - Augustów.
W forum, oprócz włodarzy miast i przedsiębiorców, wzięli również udział Marszałek Województwa Jerzy Leszczyński, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego Bogdan Dyjuk, Wojewoda Podlaski Bohdan Paszkowski oraz Dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Józef Sulima.
Marszałek podkreślił, że zwiększenie inwestycji drogowych i kolejowych to priorytet na lata 2014-2020. Wiodącymi sprawami na najbliższy czas są trasy S19 – Via Carpatia i S61 - Via Baltica.
Uczestnicy spotkania mieli również okazję podyskutować na temat kolei i lotnisk lokalnych. Głos w sprawie infrastruktury zabrał włodarz Łomży. Zaznaczył, że Łomża nie może być pominięta w planach na przyszłość.
- Będę zabiegał o to, aby w Łomży przywrócić połączenie kolejowe. Dla wielu osób taka forma transportu byłaby dużym udogodnieniem. Nie zapominam również o Via Baltica. Chcę, aby ten temat powracał jako priorytet – mówi Chrzanowski.
Łomża jest ważnym węzłem drogowym o znaczeniu krajowym. Niestety, nie posiada obwodnicy, która kierowałaby tranzyt poza zabudowę miejską. W czasie kadencji Prezydenta zaczęły rozwijać się drogi miejskie, m.in. Wiosenna, Szosa Zambrowska, Zawadzka oraz Kopernika, jednak natężenie ruchu ciężarówek w centrum miasta powoduje, że miasto nie może swobodnie się rozwijać. Potrzebna jest obwodnica.
- Obwodnica przeniosłaby ruch tranzytowy i skróciła czas dojazdu. Dzięki temu drogi miejskie stałyby się bezpieczniejsze – podkreślił Prezydent.
Nie zabrakło też wątku kolei w Łomży. W 1993 roku zawieszono połączenia kolejowe, a jednotorowy szlak kolejowy nr 49 ze Śniadowa jest niezelektryfikowany i oznaczony jako towarowy.
- Miasto jako stolica powiatu ziemskiego i podregionu łomżyńskiego posiada duży potencjał, który mógłby być używany w przewozach kolejowych – stwierdził Chrzanowski.